Reform amerikai palacsinta

Hozzávalók 1 főre:
1 egész tojás
max. fél dl magtej
kb. 120 g alma reszelve, leve kifacsarva (a leve külön mehet bele, csak ne az almában legyen)
kb. 60 g sovány túró
kb. 25 g kókusz vagy mandulaliszt
vanília rúd kikapart belseje
stevia, eritrit ízlés szerint édesíteni
friss gyümölcs, cukormentes lekvár, kakaópor, fahéj a palacsintára vagy mellé
kiskanál kókuszzsír, amin kisütöm

Elkészítése:
A kókuszzsír kivételével minden összekeverünk, és tenyérnyi kis palacsintákat teszünk a zsírral kikent forró serpenyőbe. Olyan sűrű legyen, hogy ne csurogjon szét, de kemény se legye. Kicsit lehet játszani a száraz és nedves hozzávalókkal. Közepes tűzön sütöm, hogy ne égjen meg. Pár perc múlva óvatosan fordítsuk meg a palacsintákat, és a másik oldalukat is süssük pár percig.
Ez tulajdonképpen a banán palacsinta egyik verziója, ahol a banán helyett almát és túrót használunk, így kedvezőbbek a tápanyagértékek. Amúgy én pl. barackot is szoktam beledarabolni, úgy is isteni.
Ja, és zabpehely is kerülhet bele, kb. 1 ek., ha valaki fogyasztja. Szóval sok opció van, ez csak egy “irány”.
Ebből kb. 3 kis palacsinta lesz.

← PreviousNext →